Concurs

———–

1.Ziar

TimeIsMoneySighisoara-2024_00001 Concurs

TimeIsMoneySighisoara-2024_00002 Concurs

———–

2.Scrisoare

Salut!

Citeşti aceste rânduri pentru că, din motive care mie-mi scapă, eşti începând de astăzi unul dintre fericiţii ocupanţi ai celor câteva fotolii de piele din sala de consiliu. Şi, dacă tot vei putea să faci ce te taie capul cu firma pe care-am construit-o cu multe nopţi nedormite în ultimii 6 ani, mă gândesc c-ar fi bine să-ţi spun câte ceva despre ea şi despre ce vreau de la tine.

O cheamă Ipotetica. Am înfiinţat-o în 2012 cu banii din şaormărie. Are 100 de angajaţi, unul şi unul, şi e activă, încă de la început, pe piaţa de produse electronice de larg consum. Avem două produse foarte bune – SmartCell și CleverCell – cu care suntem prezenți exclusiv online pe două pieţe: România (prin Demag.ro) şi, de doi ani, Europa (prin Gamazon.de şi Gamazon.co.uk). Iată mai jos câteva cifre despre cum ne-am descurcat anul trecut:

Bucăţi Preţ mediu Venituri
SmartCell 200.000 16 3.200.000
CleverCell 50.000 50 2.500.000
BrightCell 0 135 0
Total Venituri     5.700.000
Bucăţi Cost/buc C.O.G.S.
SmartCell 200.000 10 2.000.000
CleverCell 50.000 25 1.250.000
BrightCell 0 60 0
Total COGS     3.250.000
—————–
Profit Brut     2.450.000
Marketing
SmartCell 400.000
CleverCell 400.000
BrightCell 0
Total Marketing     800.000
Alte Cheltuieli Operaționale     550.000
—————–
Profit Operațional     1.100.000
Amortizări     400.000
Dobânzi     0
—————–
PBT (Profit înainte de Taxe)     700.000

 

După cum vezi, nu ne-a mers rău. E loc însă şi de mai bine. O să-ţi spun ce vreau de la tine. Întâi şi-ntâi, îţi trasez un obiectiv strategic. Şi pentru că nu vreau să „răsufle”, ţi-l voi transmite prin Dragoș, la eveniment. Să-l respecţi cu sfinţenie în toate deciziile pe care le vei lua.

Îţi cer să stabileşti, pentru-nceput, Bugetul pentru investiții pe anul care vine, la fel şi pe cel de marketing. Ai grijă, pemtru ambele împreună ţi-am alocat 1.000.000 €. Dacă mai ai nevoie, mai poţi împrumuta maxim 1.000.000 de la bănci, dar să ai grijă la dobândă!

Fii chibzuit şi alocă banii după obiectivul ce ţi l-am stabilit, după şcoala pe care o ai, după experienţa ce-ai adunat-o şi după cum se mişcă piaţa. Citeşte bine ziarul cel de căpătâi şi fii pe fază, umblă vorba că americanii ar fi interesați de produsele noastre cele mai performante, poate intrăm şi pe Gamazon.com. Mai mult, caută de vezi dacă nu putem scoate un produs nou, mai avansat şi mai profitabil, sau poate să vindem mai multe şi mai eficient din cele vechi.

După ce-ai stabilit banii pentru marketing / promovare pe fiecare produs şi pentru fiecare piaţă, decide şi politica de preţuri ca să-ţi poţi atinge obiectivul.

Îţi urez multă baftă şi păzea că mă întorc!

Andrei Ipoteanu
Preşedinte – Director General
Ipotetica s.a.

 

P.S. Ca să-ţi fie mai uşor, vom face împreună câteva convenţii:

– piața totală (atât cea de anul trecut, cât și cea de anul acesta) este formată din echipele concurente (nu există alți jucători);

– TOATE deciziile pe care le poți lua sunt incluse in Formularul de Răspuns;

– investiţia în fiecare dintre cele trei proiecte (vezi Formularul de Răspuns) trebuie făcută integral, și se va amortiza cu o rată de 25% pe an; valoarea amortizării se va adăuga la cea din anul precedent;

– valoarea pentru „Alte Cheltuieli Operaţionale” nu se modifică;

– liniile de producţie vor lucra la capacitate maximă; producţia nevândută va rămâne pe stoc;

– bugetul total de Marketing este suma bugetelor alocate pe matricea Piață / Produs și include acțiuni de promovare specifice pentru pieţele online;

– decizia de cumpărare este influențată, pe toate piețele, în proporție de 60% de preț și 40% de bugetul de Marketing;

– preţurile pot varia numai în interiorul intervalelor prezentate în Formularul de Răspuns.

———–

3.Formular de raspuns

 
Echipa nr.*
1. Obiectiv:*
 
2. Decizii strategice:
2.1. Buget Investitii (€)
din care:
2.2. Achizitie Titilator Pantometric
2.3. Extindere capacitate productie CleverCell
2.4. Creare capacitate productie BrightCell
3. Decizii Operationale:
3.1. Contractare Credit (€)
10%/an
 
3.2. Buget Marketing (€)
din care:
 
Romania
Europa
SUA
SmartCell
n/a
CleverCell
BrightCell
 
3.3. Politica de preturi (€)
Romania
Europa
SUA
SmartCell
n/a
CleverCell
BrightCell
 
4. Echipa manageriala: